Jak zwiększyć współczynnik konwersji przy pomocy e-mail marketingu?
E-mail marketing to jedna z najbardziej skutecznych form komunikacji bezpośredniej z klientami. Obecnie, dzięki rozwojowi technologii, dystrybucja korespondencji reklamowej stała się łatwiejsza i tańsza, niż kiedykolwiek wcześniej. Jak zoptymalizować firmowy e-mail, aby zwiększyć współczynnik konwersji – w tekście prezentujemy kilka praktycznych wskazówek.
Dialog z klientami
Firmy ścisły kontakt ze swoimi klientami drogą elektroniczną utrzymują już od dawna. E-mail w tym zakresie ma ogromny potencjał (koszty dystrybucji, zasięg itp.), a na dodatek cieszy się chyba największą akceptacją odbiorców, spośród innych form marketingu online. Ten model dialogu doskonale sprawdza się zarówno w przypadku małych lokalnych firm, jak i globalnych koncernów – niezależnie do branży. E-mail marketing to narzędzie dość uniwersalne, z jego pomocą firmy mogą zrealizować wiele różnych celów:
- zwiększyć współczynnik konwersji (zwiększyć ilość transakcji),
- zwiększyć świadomość marki,
- zwiększyć lojalność klientów,
- pozyskać nowych klientów.
Firmy listy piszą…
Z wielu badań wynika, że średnio, co trzeci lub nawet, co czwarty e-mail jest odczytywany przez odbiorców. Z pozoru może się wydawać, że bo bardzo słaby wynik. Jeśli jednak porównamy ten wskaźnik ze skutecznością innych narzędzi z zakresu komunikacji online, to sprawa wygląda diametralnie inaczej. To rezultat, co najmniej przyzwoity. A co najważniejsze, skuteczność e-mail marketingu ma tendencję wzrostową. Wzrost może jest niewielki, ale jednak. Z roku na rok spada także współczynnik odrzuceń. Wynika to z faktu, że coraz więcej korespondencji firmowej jest zgodna z zainteresowaniami adresatów. Odpowiednia treść w odpowiednim czasie to podstawowa reguła decydująca o skuteczności e-mail marketingu. Dzięki dobrze przygotowanej kampanii z zakresu e-mail marketingu można poprawić współczynnik konwersji. Oto kilka praktycznych wskazówek w tym zakresie:
- Wybierz odpowiedni czas rozsyłania firmowego biuletynu. Należy dostosować terminy dystrybucji poczty reklamowej do zwyczajów grupy docelowej, do której firma chce dotrzeć z ofertą oraz specyfiki branży, w której działa. I tak na przykład, na podstawie doświadczeń eksperci wskazują, że w sektorze B2B najwyższy wskaźnik otwarć odnotowywany jest w piątek. Tutaj najlepiej pocztę wysyłać po północy, tak, aby odbiorcy mogli ją rano odczytać w pracy. Najsłabiej wskaźnik CTR w tej branży wypada w sobotę i niedzielę. Z kolei w dziedzinie B2C najwyższy wskaźnik otwarcia i klikalności można osiągnąć właśnie w sobotę. Tutaj także zalecane jest rozsyłanie późną nocą. W kontekście poprawy współczynnika konwersji dużą rolę odgrywa mailing okolicznościowy. Poczta wysyłana z okazji jakiegoś wydarzenia (urodziny odbiorcy, Dzień Dziecka, Dzień Kobiet itp.) cieszy się ponad przeciętnym zainteresowaniem.
- Zdobywaj nowych klientów kuponami. Ten sposób doskonale sprawdza się w branży e-commerce. Dołączony kupon rabatowy do Newslettera to dobry bodziec skierowany do potencjalnego klienta. Największą skuteczność mają indywidualne kody, które mogą być użyte tylko raz i których nie zdobędziemy inną drogą. Równie mocnym magnesem, który jest w stanie przyciągnąć nowych klientów, jest pewna korzyść, jaką oferuje firma w zamian za subskrypcję biuletynu firmowego.
- Wykorzystaj e-mail marketing do utrzymania dotychczasowych klientów, których adresy posiada Twoja firma w bazie. Stała i regularna korespondencja to doskonały sposób na przypomnienie o sobie. Dzięki automatyzacji można dotrzeć do grupy z bazy teleadresowej w odpowiednim czasie z odpowiednim komunikatem.
- Nieustannie monitoruj wszystkie wskaźniki związane z e-mail marketingiem. Najważniejsze zadanie w tym zakresie to identyfikacja powodów rezygnacji z otrzymywania Newsleettera. Warto grzecznie zapytać każdą osobę, która wykaże chęć wypisania się z listy mailingowej, co jest tego przyczyną. Najlepszą opcją jest zamknięte pytanie ankietowe z kilkoma wariantami odpowiedzi. Warto także śledzić współczynnik otwarcia i klikalności, dzięki temu można na bieżąco wprowadzać korekty w optymalizacji wysyłanej poczty.
- Określ konkretny cel konwersji – zakreśl pole wyboru klientowi. Im mniejsze spektrum zaproponowanych produktów w biuletynie reklamowym, tym większa szansa, że dokona on zakupu. Zmniejszenie opcji konwersji skutecznie przyczynia się do jej wzrostu. Każdy e-mail powinien być dostosowany do pożądanego celu konwersji, czyli produktów, na których sprzedaży najbardziej zależy firmie.
- Wezwanie do działania – jasno i zwięźle określone zawołanie to klucz do sukcesu w e-mail marketingu. Dobre „CTA” powinno być widoczne (właściwy kształt i kolor przycisku), osobiste i konkretne (np. Zobacz nowy model tabletu!). Na zawołanie trzeba zawsze spojrzeć z punktu widzenia użytkownika.
- Ograniczenie czasowe oferty – zgodnie z regułą niedostępności, jedną z żelaznych zasad wywierania wpływu, większą wartość mają dla nas rzeczy, które oferowane są w niewielkiej ilości (np. wszelkiego rodzaju limitowane edycje itp.). Warto w liście reklamowym podkreślić, że jest to wyjątkowa okazja skierowana właśnie do adresata, a oferta jest ważna tylko 14 dni. Dobrym sposobem na zwiększenie konwersji jest wysłanie jeszcze jednego e-maila przypominającego na dzień przed końcem ważności oferty.
- Zawrzyj w biuletynie reklamowym recenzje innych klientów, którzy kupili już ten produkt. Obecnie rekomendacje odgrywają ogromną rolę w procesie decyzyjnym. Społeczny dowód słuszności to jedna z najsilniejszy reguł wywierania wpływu. Zgodnie ze sloganem reklamowym „Wszyscy mają Mambę! Mam i ja!”.
Podsumowanie
E-mail marketing to jedno z najważniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż. Powinien być stałym elementem każdej kampanii marketingowej prowadzonej w Internecie. Jednak, aby skutecznie zwiększyć współczynnik konwersji, rozsyłana drogą elektroniczną przez firmy korespondencja musi być maksymalnie spersonalizowana. I nie chodzi tylko o nadanie listom osobistego charakteru, ale także, albo głównie, dopasowanie ich tematycznie do zainteresowań adresatów. O tym jak wykorzystywać wartościowe treści w promocji firmy, dowiesz się z naszej publikacji na: http://www.polskatimes.pl/strefa-biznesu/firma/a/jak-wykorzystac-wartosciowe-tresci-w-promocji-firmy,11847593/!
Może to Ci się spodoba
Polski rynek nieruchomości handlowych atrakcyjny dla inwestorów
Wysoka aktywność zagranicznych inwestorów na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. W I półroczu wartość transakcji przekroczyła 2 mld euro – podaje JLL. Transakcje na rynku handlowych wyniosły ponad 1 mld euro.
Na bankowych promocjach zarobił 15 tys. Złotych
Dysponujesz sporym wolnym kapitałem i jesteś prawdziwym łowcą okazji? Skorzystaj z oferty banków, które proponują swoje produkty finansowe na atrakcyjnych warunkach. W ten sposób możesz zyskać nawet 15 tys. złotych
Finansiści oraz inżynierowie będą zatrudniani w Krakowie i we Wrocławiu
Rekruterzy obserwują zwiększoną aktywność branży finansowej. Analitycy, menedżerowie i kontrolerzy finansowi poszukiwani są zarówno na warszawskim rynku pracy, jak i we Wrocławiu czy w Krakowie. W stolicy duże zapotrzebowanie na nowych pracowników wykazują
Kiedy nerwica może być chorobą zawodową?
Według kodeksu pracy (art. 235) choroba zawodowa występuje wtedy, gdy w wyniku oceny warunków pracy można stwierdzić, że jednoznacznie, lub z wysokim prawdopodobieństwem, jest ona następstwem szkodliwych dla zdrowia czynników,
Praca w Małopolsce czeka – co piąta firma będzie zatrudniać!
Stopa bezrobocia spada, choć nadal wynosi ponad 6,5%. Czy to oznacza, że w naszym województwie nie ma pracy? Czy szukanie nowego zatrudnienia musi trwać miesiącami i być nieustanną harówką? Nie!
Czym jest Polski Fundusz Energetyczny FIZAN
Polski Fundusz Energetyczny jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym, realizującym w swojej istocie ideę polegającą na budowaniu wartości jego spółek portfelowych, dobranych zgodnie z wartościami oraz kryteriami wyrażonymi w jego statucie. Pośrednio
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!